Роликові конічні підшипники
Конічні роликові підшипники можуть сприймати радіальні і осьові навантаження. Здатність сприймати осьові навантаження залежить від кута конусності зовнішнього кільця. При його збільшенні осьова вантажопідйомність зростає, при цьому зменшується радіальна.
Допустимі частоти обертання конічних роликових підшипників в порівнянні з підшипниками, які мають циліндричні ролики, значно нижче, вони приблизно такі ж, як у сферичних роликових підшипників.
Конічні роликові підшипники роз'ємні, що дозволяє проводити роздільний монтаж та демонтаж зовнішніх і внутрішніх кілець.
При монтажі і під час експлуатації однорядних конічних підшипників потрібна ретельна регулювання осьових проміжків. При цьому необхідно уникати дуже малих або, навпаки, надмірно великих зазорів, які можуть призвести до неприпустимого підвищення робочої температури і руйнування деталей підшипника.
Однорядні конічні роликові підшипники застосовують у колесах літаків, автомобілів, вагонеток і кранів, в кутках гусеничних тракторів, у циліндричних редукторах середньої та великої потужності, а так само в черв'ячних редукторах , коробках передач, в шпинделях токарних і інших металорізальних верстатах.